Lantionpohja kuntoon!

Kurssi kaikille naisille 

Kurssilla tehdään lantionpohjan lihasten tunnistamis- ja voimaharjoituksia, sekä harjoitellaan lihasten käyttöä muun liikunnan yhteydessä. Osa tunnista on teoriatietoa ja osa käytännön harjoituksia. Sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita lantionpohjan lihasten treenaamisesta.

Lantionpohjan lihasten tehtävänä on kannatella lantion sisäelimiä, olla tukena virtsaputkelle, emättimelle ja peräaukolle, toimia tahdonalaisena sulkijana sekä seksuaalitoiminnot. Lantionpohjan toimintahäiriöitä ovat esimerkiksi virtsankarkailu, ulostamisongelmat, laskeumat sekä selän hallintaongelmat. Näitä voidaan ennaltaehkäistä elintavoilla ja lantionpohjan harjoitteilla.

Kurssin ja siellä opetettavien harjoitteiden tavoitteina on parantaa lantionpohjan lihasten hallintaa, kasvattaa voimaa, ja kestävyyttä eli oppia käyttämään lantionpohjan lihaksia oikein eri tilanteissa. 

Kurssiohjelma:

1. kerta 
Teoria: Lantionpohjan rakenne ja toiminta sekä harjoittaminen 
Käytäntö: Tunnistusharjoitteet eri lähtöasennoissa

2. kerta 
Teoria: Lantionpohjan toimintahäiriöt
Käytäntö: Toiminnalliset harjoitteet

3. kerta 
Teoria: Lantionpohjan lihasten harjoitteluvälineet, testaus- ja hoitomenetelmät 
Käytäntö: Harjoittelu vastusnauhojen ja pilatespallon kanssa

4. kerta
teoria: kurssin aikana heränneet kysymykset
käytäntö: harjoittelua

Seuraava kurssi:

 
lantionpohjan jumppa