Mammajooga (äitiysjooga) 

iStock_000016269189Small.jpg

Mammajooga on odottaville äideille suunnattu rauhallinen tunti, joka vahvistaa lihaskuntoa sekä lihastasapainoa lempeästi, ylläpitää liikkuvuutta ja auttaa rentoutumaan. Mammajoogassa harjoitetaan muun muassa selän ja lantiopohjan lihaksistoa ja tasapainoaistia. Mammajooga huoltaa odottajan lihaksistoa turvallisesti ja terveellisesti sekä tarjoaa eväitä synnytykseen valmistautumiseen ja lapsen hoitoon. Lantion hitailla keinuvilla liikkeillä sekä rentoutusharjoituksilla voidaan helpottaa odottajan oloa esimerkiksi loppuraskauden tai synnytyksen aikana.

Mammajooga perustuu joogan ikivanhaan intialaiseen traditioon, jossa opetellaan olemaan läsnä nykyhetkessä ja rauhoittumaan hengityksen avulla. Asennot eivät ole vaativia ja niitä voidaan soveltaa yksilöllisesti. Aiempi joogaharrastus ei ole tarpeen, Mammajoogassa on aikaa tutustua joogaan ja omaan kehoon kaikessa rauhassa. Tunneila tehtävät iikkeet ovat lempeitä ja niissä otetaan huomioon raskauden vaikutukset. Mammajooga vahvistaa myös äidin ja vauvan suhdetta. Kurssia ohjaa fysioterapeutti ja joogaopettaja Kirsi.