Pilates perusryhmä 

Voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta kehittävä tunti
Pilates -harjoittelu kehittää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, tasapainoa, kehonhallintaa sekä kehotietoisuutta ja parantaa ryhtiä. Pilateksen perusryhmä on tarkoitettu niille, joilla synnytyksestä on jo vähän pidempi aika tai jotka ovat käyneet aikaisemmin esim. MamaPilates-kurssilla.

Kurssin aikana käydään läpi Pilateksen periaatteita ja pienessä ryhmässä ohjaaja voi antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä, joten kurssi sopii kaikille Pilateksesta kiinnostuneille. Pilates-harjoittelun päätavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä. Tähän pyritään keskikehon syviä lihaksia vahvistamalla, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä.

Kurssilla vahvistetaan kokonaisvaltaisesti kehoa: yläselkää, pakaroita, käsivarsia ja reisiä ja lisätään liikkuvuutta rintarankaan ja lonkankoukistajiin. Hyödynnetään kaikkia välineitä, mitä varastosta löytyy; jättipallo, pikkupallot, kuminauhat, painopallot, pilatesrengas. Eikä tietenkään unohdeta rentoututusta ja lantionpohjaharjoituksia!
pilates helsinki.jpg