Kurssit odottaville ja synnyttäneille (ilman lapsia) kevät 2021


Huom! Pidämme toistaiseksi vain etätunteja Zoomin kautta. Toivottavasti pääsemme aloittamaan saliryhmät pian. Ilmoitamme saliryhmien aloituksesta sivuillamme, somessa ja asiakkaillemme sähköpostilla. Tulossa on myös tuntitallenteita, joiden avulla voit tehdä harjoitteita omien aikataulujesi mukaan.

 

KIRPPANAT ONLINE

Pidämme Online-tunteja Zoomin kautta. Voit osallistua tunnin live-lähetykseen reaaliajassa tai tehdä harjoitteen myöhemmin tallenteen avulla. 

HUHTI-TOUKOKUUN KURSSIT

Tänä keväänä odottavien ja synnyttäneiden Pilates-tuntejamme on ohjannut (ja ohjaa) fysioterapeutti ja PhysioPilates-ohjaaja Irina Kivi. Loppukevään PhysioPilates on siis tuntina sama, kuin tuttu MamaPilates-tuntimme. Haluamme nimellä korostaa tuntien ja ohjauksen laatua sekä ohjaajan ammattitaitoa. 

PhysioPilates raskaana oleville (MamaPilates)

  • aika: tiistaisin 13.4. - 11.5.2021, klo 18:00 - 18:45
  • HUOM! Lisäksi tuntitallenteet jäävät osallistujien käyttöön jokaisen tunnin jälkeen koko kurssin ajaksi (tallenteet käytössä 18.5. saakka)
  • paikka: Zoom-alusta (saat ohjeet ja linkin ennen kurssin alkua)
  • ohjaaja: Irina Kivi
  • kurssimaksu: 70 € / 5 krt (sisältää Pilates-pallon kotiin postitettuna)

Tule mukaan suosituille Pilates-tunneillemme etänä Zoomin kautta. Loppukevään kurssilla käytetään välineenä Pilates-palloa, jonka kurssilaiset saavat "kaupanpäällisenä" kotiin postitettuna. Pilates-pallo tuo harjoitteisiin mukavaa vaihtelua, sen avulla saa aktivoitua tehokkaasti mm. reiden lähentäjiä ja haettua yhteyttä lantionpohjaan ja keskivartalon lihaksiin. Palloa voidaan hyödyntää liikkeissä niin asennon tukena, kuin tuomaan niihin lisähaastetta. Pallo auttaa myös linjaamaan kehon asentoa. Monipuolisia treenejä siis luvassa!

PhysioPilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, hallinta, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. PhysioPilateksessa Pilates-ohjaukseen yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. Voit kertoa kurssin alussa, mikäli sinulla on joitain liikkumiseen liittyviä asioita, joita ohjaajan olisi hyvä ottaa ohjauksessa huomioon. Oman kameran voi mielellään pitää tunneilla auki (vain ohjaajan kuvaruutu menee tallenteelle), jolloin ohjaaja voi antaa liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja osallistujien mukaan. PhysioPilates-harjoittelu sopii kaikissa raskauden vaiheissa ja Irinan selkeässä ohjauksessa tunnilla pysyvät mukana uudetkin harrastajat.
_____________________________________________________

PhysioPilates synnyttäneille

  • aika: tiistaisin 13.4. - 11.5.2021, klo 19:00 - 19:45
  • HUOM! Lisäksi tuntitallenteet jäävät osallistujien käyttöön jokaisen tunnin jälkeen koko kurssin ajaksi (tallenteet käytössä 18.5. saakka)
  • paikka: Zoom-alusta (saat ohjeet ja linkin ennen kurssin alkua)
  • ohjaaja: Irina Kivi
  • kurssimaksu: 70 € / 5 krt (sisältää Pilates-pallon kotiin postitettuna)

Tule mukaan suosituille Pilates-tunneillemme etänä Zoomin kautta. Loppukevään kurssilla käytetään välineenä Pilates-palloa, jonka kurssilaiset saavat "kaupanpäällisenä" kotiin postitettuna. Pilates-pallo tuo harjoitteisiin mukavaa vaihtelua, sen avulla saa aktivoitua tehokkaasti mm. reiden lähentäjiä ja haettua yhteyttä lantionpohjaan ja keskivartalon lihaksiin. Palloa voidaan hyödyntää liikkeissä niin asennon tukena, kuin tuomaan niihin lisähaastetta. Pallo auttaa myös linjaamaan kehon asentoa. Monipuolisia treenejä siis luvassa!

PhysioPilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa. Menetelmän tehokkuus perustuu kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, hallinta, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. PhysioPilateksessa Pilates-ohjaukseen yhdistyy fysioterapeuttinen osaaminen. Voit kertoa kurssin alussa, mikäli sinulla on joitain liikkumiseen liittyviä asioita, joita ohjaajan olisi hyvä ottaa ohjauksessa huomioon. Oman kameran voi mielellään pitää tunneilla auki (vain ohjaajan kuvaruutu menee tallenteelle), jolloin ohjaaja voi antaa liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja osallistujien mukaan. PhysioPilates-harjoittelu sopii hyvin ensimmäiseksi liikuntaharrastukseksi synnytyksen jälkeen. Suosittelemme osallistumista kurssille oman voinnin mukaan, lääkärin tai fysioterapeutin tekemän jälkitarkastuksen jälkeen. Irinan selkeässä ohjauksessa tunnilla pysyvät mukana uudetkin harrastajat eli aikaisempaa kokemusta Pilateksesta ei tarvita. 

_____________________________________________________

Barre odottaville ja synnyttäneille

  • aika: torstaisin 15.4. - 6.5.2021, klo 17:00 - 17:45 *UUSI AIKA!
  • HUOM! Lisäksi tuntitallenteet jäävät osallistujien käyttöön jokaisen tunnin jälkeen koko kurssin ajaksi (tallenteet käytössä 13.5. saakka)
  • paikka: Zoom-alusta (saat ohjeet ja linkin ennen kurssin alkua)
  • ohjaaja: Sonja Toivola (äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti ja Barre-ohjaaja)
  • kurssimaksu: 56 € / 4 krt (sisältää vastuskuminauhan kotiin postitettuna)

Suositut Barre-tunnit jatkuvat vielä huhti-toukokuussa. Loppukevään kurssilla käytetään välineenä pitkää vastuskuminauhaa, jonka kurssilaiset saavat "kaupanpäällisenä" kotiin postitettuna. Vastuskuminauha tuo moneen liikkeeseen mukavasti lisävastusta, mutta halutessaan kaikki liikkeet voi tehdä myös ilman välinettä. 

Barre-tuntejamme ohjaaja äitiys- ja lantionpohjan fysioterapeutti Sonja Toivola. Tunti sopii koko raskausajalle (mikäli vointi sallii) sekä synnytyksen jälkeen. Barre on baletin harjoitteisiin pohjautuva liikuntalaji, jossa haastetaan erityisesti syviä keskivartalon lihaksia, reisiä ja pakaroita, lantionpohjan lihasharjoittelua unohtamatta. Tunnin jälkeen olo on taatusti ballerinamaisen ryhdikäs ja tunnet tehneesi terhokkaan treenin - hymy hyylilla!

_____________________________________________________

4.png5.png

Ilmoittautuminen onnistuu sähköisesti: www.kirppanat.fi/ilmoittautuminen

 

Alla salituntien kurssikalenteri. Emme toistaiseksi pidä salitunteja, mutta aikataulu on täällä valmiina, viimeistään syksyä varten. :) Näet lisätietoa ryhmästä klikkaamalla kurssin nimeä (mm. alkamis- ja loppumispäivä, tuntikuvaus ja hinta).

 

Maanantai
16.30 - 17.30
Keskusta
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Saara
1.2.2021 - 19.4.2021
I-jakso: 1.2. - 8.3.2021 (5 krt, ei hiihtolomalla eli 22.2.)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
15.3. - 19.4.2021 (5 krt, ei 2. pääsiäispäivänä eli 5.4.)

Kurssimaksu: 95 € (5 krt)
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana. Tunneille voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa ja voit halutessasi käydä useammalla peräkkäisellä kurssilla. Pienryhmässä ohjaaja voi antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä ja alkuasentoja.
17.45 - 18.45
Keskusta
Pilates synnyttäneille (5 krt + 5 krt)
Saara
1.2.2021 - 19.4.2021
I-jakso: 1.2. - 8.3.2021 (5 krt, ei hiihtolomalla eli 22.2.)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
15.3. - 19.4.2021 (5 krt, ei 2. pääsiäispäivänä eli 5.4.)

Kurssimaksu: 95 € (5 krt)
Pilates synnyttäneille (5 krt + 5 krt)
Voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta kehittävä tunti. Pilates -harjoittelu auttaa kehoa palautumaan raskaudesta, parantaa ryhtiä ja kehonhallintaa sekä lisää liikkuvuutta. Synnytyksen jälkeiselle Pilates -kurssille voi osallistua pian synnytyksen jälkeen mikäli raskaudessa tai synnytyksessä ei ole ollut mitään normaalista poikkeavaa tai niin pian kuin lääkäri antaa siihen luvan. Tunneille voi osallistua hyvin, vaikka synnytyksestä olisi jo pidempikin aika. Pienryhmässä ohjaaja voi antaa yksilöllistä ohjausta ja vaihtoehtoisia liikkeitä. Mikäli haluat käydä tunneille koko kauden, voit ilmoittautua kaikille kursseille.
Tiistai
16.30 - 17.30
Keskusta
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Irina
2.2.2021 - 13.4.2021
I-jakso: 2.2. - 2.3.2021 (5 krt)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
9.3. - 13.4.2021 (5 krt, ei 6.4.)

Kurssimaksu: 95 € (5 krt)
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana. Tunneille voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa ja voit halutessasi käydä useammalla peräkkäisellä kurssilla. Pienryhmässä ohjaaja voi antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä ja alkuasentoja.
17.45 - 18.45
Keskusta
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Irina
2.2.2021 - 13.4.2021
I-jakso: 2.2. - 2.3.2021 (5 krt)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
9.3. - 13.4.2021 (5 krt, ei 6.4.)

Kurssimaksu: 95 € (5 krt)
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana. Tunneille voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa ja voit halutessasi käydä useammalla peräkkäisellä kurssilla. Pienryhmässä ohjaaja voi antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä ja alkuasentoja.
19.00 - 19.45
* ONLINE *
Pilates odottaville & synnyttäneille (5 krt + 5 krt)
Irina
19.1.2021 - 30.3.2021
I-jakso: 19.1. - 16.2.2021 (5 krt)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
2.3. - 30.3.2021 (5 krt)

Kurssimaksu: 70 € (5 krt)
Pilates odottaville & synnyttäneille (5 krt + 5 krt)
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. 
Keskiviikko
16.30 - 17.30
Keskusta
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Anu
3.2.2021 - 7.4.2021
I-jakso: 3.2. - 3.3.2021 (5 krt)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
10.3. - 7.4.2021 (5 krt)

Kurssimaksu: 95 € (5 krt)
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana. Tunneille voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa ja voit halutessasi käydä useammalla peräkkäisellä kurssilla. Pienryhmässä ohjaaja voi antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä ja alkuasentoja.
17.45 - 18.45
Keskusta
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Anu
3.2.2021 - 7.4.2021
I-jakso: 3.2. - 3.3.2021 (5 krt)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
10.3. - 7.4.2021 (5 krt)

Kurssimaksu: 95 € (5 krt)
MamaPilates odottaville (5 krt + 5 krt)
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana. Tunneille voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa ja voit halutessasi käydä useammalla peräkkäisellä kurssilla. Pienryhmässä ohjaaja voi antaa myös vaihtoehtoisia liikkeitä ja alkuasentoja.
Torstai
18.00 - 18.45
* ONLINE *
Barre odottaville ja synnyttäneille
Sonja
21.1.2021 - 25.3.2021
I-jakso: 21.1. - 18.2.2021 (5 krt)
II-jakso (voi osallistua, vaikkei olisi käynyt edellisellä jaksolla):
4.3. - 25.3.2021 (4 krt)
Kurssimaksu: 70 € (5 krt), 56 € (4 krt)
Barre odottaville ja synnyttäneille
Äitiysfysioterapeutin ohjaama tunti, joka sopii koko raskausajalle (mikäli vointi sallii) sekä synnytyksen jälkeen. Barre on baletin harjoitteisiin pohjautuva liikuntalaji, jossa haastetaan erityisesti syviä keskivartalon lihaksia, reisiä ja pakaroita, lantionpohjan lihasharjoittelua unohtamatta.
Perjantai
Ei tunteja
Lauantai
Ei tunteja

lmoittautuminen: www.kirppanat.fi/ilmoittautuminen

Yleistä

- Kurssit pidetään 5 kerran jaksoissa, joista voit osallistua joko jompaan kumpaan (I tai II) tai molempiin.

- Mukaan ryhmiin voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa. Takarajaa synnytyksen jälkeen ei ole - harjoittelu kannattaa aina! :)